Translate

10.10.14

Τα σχήματα


Σχηματάκια στο νηπιαγωγείο! Μας αρέσουν πολύ και τα συναντούμε παντού! Δέστε κάποιες από τις δραστηριότητές μας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα.

Μιλάμε για τα σχήματα και τα ζωγραφίζουμε στον πίνακα. Τα ξεχωρίζουμε ανάλογα με το μέγεθος τους και το  είδος τους. Τα παρατηρούμε και τα περιγράφουμε. Πόσες πλευρές, πόσες γωνίες.  Τα συγκρίνουμε μεταξύ τους, τι ομοιότητες και τι διαφορές υπάρχουν.

  • Φτιάχνω τα σχήματα με το σώμα μου.








  • Επισημαίνω ότι σχήματα βλέπουμε παντού.  Μάλιστα κάποιοι καλλιτέχνες εμπνέονται από αυτά και φτιάχνουν έργα. Βλέπουμε έργα τέχνης στο διαδίκτυο και δουλεύουμε τους παρακάτω πίνακες: τα σχήματα που έχουν, πόσα είναι, τι χρώμα είναι, είναι μικρά, είναι μεγάλα.








  • Αποφασίζουμε να γίνουμε καλλιτέχνες - όχι ότι δεν ήμαστε δηλαδή. Με κομμάτια από χαρτόκουτες φτιάχνουμε διάφορα σχήματα, τρίγωνα, ορθογώνια, τετράγωνα. Τα δίνουμε στα νήπια και κάνουν με αυτά τυπώματα σε μαύρο κάνσον χαρτί. Στη συνέχεια τα γεμίζουν με χρώματα.












  • Παίζουμε το παιχνίδι " έχω αυτό το σχήμα, ποιος έχει το άλλο".



Απλώς εκτυπώσαμε τις κάρτες, τις πλαστικοποιήσαμε και τις μοιράσαμε στα παιδιά αφού εξηγήσαμε τους κανόνες. Είναι αρκετά ενδιαφέρον κι ευχάριστο σαν παιχνίδι. Μαθαίνουν σχήματα και χρώματα και βοηθιούνται τα παιδιά που τα μπερδεύουν. Τις κάρτες μπορείτε να τις βρείτε εδώ.


  • Κόβουμε μεγάλα σχήματα από χαρτόκουτες εμπορίου. Υπάρχουν τετράγωνα, κύκλοι, ορθογώνια παραλληλόγραμα και τρίγωνα. Τα νήπια τα βάφουν.


Όταν στεγνώσουν παίζουμε με αυτά, παίρνει ο καθένας από ένα και ακολουθούν εντολές. 
    • Όσοι κρατούν τετράγωνα να σηκώσουν τα χέρια ψηλά,
    • όσοι έχουν τρίγωνα να διπλώσουν το σώμα στα δύο
    • όσοι έχουν παραλληλόγραμα να απλώσουν τα χέρια
    • όσοι έχουν σχήμα με 4 γωνίες να κάνουν τις γατούλες
    • όσοι έχουν σχήμα με ίσες πλευρές να ακουμπήσουν κόκκινο χρώμα
    • όσοι έχουν κύκλους μαζευτούν και να τους τοποθετήσουν από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και άλλα πολλά
    • βάζουν τα χαρτόνια στο κεφάλι και προσπαθούν να περπατήσουν χωρίς να τους πέσουν κα



  • Στη συνέχεια κάνουμε το δικό μας γλυπτό από τα μεγάλα χάρτινα σχήματα, κάνοντας από μία εγκοπή σε κάθε σχήμα, τα παιδιά προσπαθούν να τα στηρίξουν κάνοντας ένα 3D έργο. Τα παιδιά αναφέρουν πόσα και ποια σχήματα χρησιμοποίησαν.











Οι δοκιμές πολλές και στο τέλος αποφασίζουμε να τα καρφώσουμε στο φελλοπίνακα.


  • Και τέλος κόβουν σχήματα και τα συνδιάζουν όπως θέλουν κολλώντας τα σε χαρτί Α4.




Καλό Σαββατοκύριακο!!!

6 comments:

  1. τι φοβερή δουλειά !!!!
    τα γλυπτά ......σουπερ !!!!

    ReplyDelete
  2. Μπράβο σου Βιβή. Πανέμορφα! Συγκρατώ τα τυπώματα και την τρισδιάστατη κατασκευή.

    ReplyDelete
  3. Άκρως βιωματική και καλλιτεχνική προσέγγιση! Μπράβο!

    ReplyDelete
  4. Σας ευχαριστώ πολύ!

    ReplyDelete
  5. Καταπληκτικά όλα Βιβή μου !!!! Τα παιχνίδια θα τα εφαρμόσουμε .
    Για το γλυπτό δεν έχω λόγια ..

    ReplyDelete
  6. Εξαιρετική προσέγγιση Βιβή μου!!!Πολύ μου άρεσε και φυσικά εκλάπηηηηη!!!!!

    ReplyDelete