Translate

12.11.16

Δανειστική βιβλιοθήκη

Κάθε χρόνο, τέτοια περίπου εποχή ξεκινάμε τη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης της τάξης μας. Οι δραστηριότητες αυτές προσφέρουν δυνατότητες για ανάπτυξη της γραφής και της ανάγνωσης καθώς μετατρέπουν το παιδί σε ενεργητικό αναγνώστη και συντελούν στην ανάπτυξη καλών συνηθειών όσον αφορά τη χρήση και τη συντήρηση των βιβλίων. Επιπλέον φέρνουν τα παιδιά σε επαφή με καλά και ποιοτικά βιβλία.

Ξεκινήσαμε διαβάζοντας το αγαπημένο βιβλίο της Βασιλικής Κάργα, με τίτλο "Το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί". Είναι ιδανικό για αφόρμηση δραστηριότητων σχετικών με τη βιβλιοθήκη.
Τι θέλει άραγε ένα βιβλίο για να είναι ευτυχισμένο;
Να μην το σκίζουμε, να μην το λερώνουμε, να μη γράφουμε επάνω του, να το πιάνουμε με χέρια καθαρά.
Φτιαξαμε μικρά βιβλιαράκια και μέσα βάλαμε τους λόγους που τα κάνουν ευτυχισμένα.

Τα ευτυχισμένα βιβλία

Οι λόγοι που κάνουν ένα βιβλίο χαρούμενο

Αλήθεια πως διαβάζεται ένα βιβλίο; Πήραμε τις ιδέες μας από εδώ και αρχίσαμε να το συζητάμε.
  • Πρώτα τους έδειξα μια εικόνα από ένα βιβλίο και ζήτησα να μου πουν τι πιστεύουν ότι συμβαίνει. Πολλές απαντήσεις!! Άρα ένα βιβλίο μπορούμε να το διαβάσουμε βλέποντας τις εικόνες του. 
  • Ρώτησα πως διαβάζουν οι μεγάλοι τα βιβλία. Μα και φυσικά διαβάζουν τα γράμματα. 
  • Και τέλος τους έδωσα το "βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί" που είχαμε διαβάσει την προηγούμενη ημέρα και τους ζήτησα να μου πουν τι γίνεται σελίδα-σελίδα. Συμπέρασμα: ξαναλέγοντας την ιστορία μπορείς να διαβάσεις ένα βιβλίο.
 Φτιάξαμε έναν πίνακα για να το θυμόμαστε.



Διαβάσαμε το βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά "Η Πουπού και η Καρλότα". 
Ποιος είναι ο ήρωας; Τι έγινε στην αρχή; Μετά; Στο τέλος; Πως θα χαρακτηρίζατε την αλεπού; Πως την κότα;
Μέσα από αυτές τις ερωτήσεις τα παιδιά αναδιηγήθηκαν την ιστορία και χαρακτήρισαν τους πρωταγωνιστές. Αναφερθήκαμε στα στοιχεία που δίνει το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο ενός βιβλίο και σταθήκαμε στον τίτλο.  Πως αλλιώς θα μπορούσε να λέγεται το βιβλίο; Μερικοί από τους τίτλους που έδωσαν: "Η έξυπνη κότα και η πονηρή αλεπού", "η κακιά αλεπού και η κότα","η αλεπού και η κότα". 
Επίσης επιχειρήσαμε να αλλάξουμε το τέλος της ιστορίας κι έτσι προέκυψαν τα εξής: η αλεπού τελικά έφαγε την κότα, η κότα έσπρωξε την αλεπού από το μπαλκόνι, η κότα μαγείρεψε την αλεπού και την έφαγε. 
Τέλος κάναμε μάσκες αλεπούς και κότας με πατρόν από την ιστοσελίδα krokotak.


Στήσαμε τη βιβλιοθήκη μας, μαζί με τα παιδιά με τα εξής βήματα: απλώσαμε στο πάτωμα της τάξης τα βιβλία της δανειστικής βιβλιοθήκης καθώς και τις δυο φωτοτυπίες που συνοδεύουν κάθε βιβλίο και τοποθετούνται στο ράφι - και οι δύο παρουσιάζουν το εξώφυλλο του βιβλίου, η μία είναι πλαστικοποιημένη και η άλλη έχει στο πίσω μέρος της ένα χαρτί όπου τα παιδιά γράφουν ημερομηνία δανεισμού και όνομα. Κάθε παιδί έπρεπε να διαλέξει ένα βιβλίο, να βρει τις φωτοτυπίες του και στη συνέχεια να τις τοποθετήσει στη βιβλιοθήκη. 


Ζωγραφίσαμε υφασμάτινες τσάντες που θα μεταφέρουν τα βιβλία μας όλη τη σχολική χρονιά. Δεν παραλείψαμε την αναφορά στα άλλα είδη τσαντών όπως οι πλαστικές και στη μόλυνση που προκαλούν στον πλανήτη μας - είδαμε βίντεο σχετικό που υπάρχει σε παλιότερη ανάρτηση εδώ.


Τέλος φτιάξαμε ταμπέλα για το σπιτάκι των βιβλίων δλδ τη βιβλιοθήκη της τάξης μας.



Καλές αναγνώσεις!
Όποιος μια φορά ήπιε, θα ξαναπιεί!
Όποιος μια φορά διάβασε, θα διαβάσει ξανά!
Βίκτωρ Ουγκό

No comments:

Post a Comment