Translate

7.10.17

Έχω ένα όνομα

Το όνομα μας, μεγάλο ή μικρό, εύκολο ή δύσκολο αποτελεί ένα βασικό χαρακτηριστικό μας και αντικείμενο διδασκαλίας στο νηπιαγωγείο.
Ξεκινάμε τις πρώτες δραστηριότητες αναγνώρισής του με την τοποθέτησή του στα ντουλάπια και στα συρτάρια των παιδιών.
Εδώ, τοποθετήσαμε στο πάτωμα τα ονόματα των παιδιών και τους ζητήθηκε να τα αναγνωρίσουν.

Στη συνέχεια έπρεπε να συγκεντρώσουν τόσα τετράγωνα χαρτιά όσα και τα γράμματα του ονόματός τους.



Τοποθετήσαμε τα τετράγωνα στον πίνακα και σε κάθε ένα γράψαμε και ένα χαρακτήρα. Όταν τελειώσαμε μετρήσαμε τους χαρακτήρες και καταλήξαμε σε συμπεράσματα αναφορικά με το μέγεθος: ποιος έχει το μεγαλύτερο, ποιος το μικρότερο, ποιοι το ίδιο.






Ας ανακαλύψουμε το όνομά μας: ένα χαρτί όπου το γράψαμε με λαδοπαστέλ και εμφανίζεται όταν τα παιδιά ζωγραφίζουν με νερομπογιές.


Ανασύνθεση του ονόματος: βλέποντας το όνομα γραμμένο σε μια καρτέλα, καλούνται να επιλέξουν τα γράμματα που το συνθέτουν και να τα τοποθετήσουν στη σωστή σειρά.







Παρατήρηση του αρχικού γράμματος του ονόματός τους. Στη συνέχεια βάζουν επάνω ένα υλικό που μοιάζει με σφουγγάρι, είναι πολύχρωμο και κολλά εύκολα με λίγο νερό. Είναι υλικό κατασκευών.



Και μια ακόμη δραστηριότητα που προέκυψε από το βιβλίο "Η μαγισσούλα που έτρωγε τα γράμματα" της Τσιαμπαλή-Κελεπούρη Χ.. Βασιστήκαμε στην ιστορία της μικρής μάγισσας που της έκαναν μάγια και της έκλεβαν τα γράμματα και τις συλλαβές από τις λέξεις της, έτσι πχ το κάστρο γινόταν άστρο. Μια τέτοια μαγισσούλα ήρθε και στο σχολείο μας, είναι πολύ γλυκιά και παιχνιδιάρα και με "έβαλε" να σβήσω το αρχικό γράμμα από τα ονόματα των παιδιών. Αυτά έπρεπε να ψάξουν και να τα βρουν μέσα σε ένα σωρό με γράμματα. Έπειτα τα κόλλησαν στο χαρτί τους.

Η ζαβολιάρα μαγισσούλα

Και η εργασία που μας έβαλε να κάνουμε

3 comments:

  1. Πολύ όμορφες και ελκυστικές δραστηριότητες!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ευχαριστώ Ελένη μου!!

      Delete
  2. Όλα υπέροχα,συγχαρητήρια σε όλους σας Βιβή μου!!!

    ReplyDelete