Translate

22.1.18

4 εποχές - χειμώνας


Είμαστε στη μέση του χειμώνα, οι ιώσεις έχουν την τιμητική τους και μεις -οι εναπομείναντες στην τάξη- ασχολούμαστε με τις εποχές και το χειμώνα.

  • Βάζουμε τις εποχές στη σωστή σειρά, ξεκινώντας από όποια θέλουμε.





  • Ζωγραφίζουμε τις 4 εποχές. Τα παιδιά προσπαθούν να φτιάξουν μια εικόνα που να παραπέμπει στην κάθε εποχή. Βρίσκουμε τα γενέθλια των παιδιών και αντιστοιχούμε το μήνα στην εποχή που ανήκει. Η τελευταία σελίδα του μικρού βιβλίου που φτιάξαμε αναφέρεται στην εποχή που γεννήθηκε το κάθε παιδί.








  • Φτιάξαμε έναν πίνακα αναφοράς όπου κάθε παιδί έγραψε το όνομά του και δίπλα έβαλε το συμφωνημένο σύμβολο της εποχής στην οποία γεννήθηκε. Στο τέλος μετρήσαμε πόσα παιδιά γεννήθηκαν σε κάθε εποχή και κάναμε συγκρίσεις.



  • Γιατί όμως έχουμε εποχές; Στην ερώτηση αυτή πήρα διάφορες απαντήσεις και οι περισσότεροι συμφώνησαν ότι έχουμε εποχές για να έχουμε και κρύο και ζέστη. Μέσα από το παρακάτω βίντεο και τη διαδραστική εφαρμογή προσπάθησα να εξηγήσω πως και γιατί γίνεται η εναλλαγή των εποχών. Πατήστε επάνω για να τα δείτε.




  • Κι αφού είμαστε στο χειμώνα μιλήσαμε για όλες τις αλλαγές που προκαλούνται στη φύση και ειδικότερα στα ζώα. Ζώα σε χειμερία νάρκη: την ιδέα για το βιβλιαράκι την είδα στο ιστολόγιο της Α.Τσιρώνη και τη "μετέτρεψα" για τις ανάγκες της τάξης μου. Τα παιδιά επέλεξαν τα ζώα που ήθελαν να έχουμε στο βιβλιαράκι και αντέγραψαν το όνομά τους από τους πίνακες αναφοράς που είχαμε στην τάξη μας. Ο τρόπος που διπλώνει είναι πολύ απλός και μπορείτε να τον δείτε εδώ. Το δικό μας βιβλιαράκι είναι αυτό:







  • Αναφερθήκαμε και στα ζώα που αγαπούν το κρύο. Από τις κουβέντες μας αυτές προέκυψε και η κατασκευή του μικρού πιγκουίνου.







  • Και μια εικαστική παρέμβαση αφού ο Ιανουάριος είναι ο μήνας της ζωγραφικής στο eTwinning πρόγραμμά μας. Ο χειμώνας: χρησιμοποιήσαμε ένα πινέλο ζωγραφικής, μπλε, άσπρο και ασημί χρώμα και προσπαθήσαμε να δώσουμε τα χρώματα της Ανταρκτικής.






  • Στη συνέχεια ρίξαμε χοντρό αλάτι πάνω στη ζωγραφιά που όταν στεγνώνει δίνει την αίσθηση του ανάγλυφου, του πάγου που έχει κολλήσει πάνω στο χαρτί - και λίγη ασημόσκονη για να πετύχουμε τη γυαλάδα του πάγου.




  • Φτιάξαμε κι έναν χιονάνθρωπο...





  • Και τα αποτελέσματα της δουλειάς ολοκληρωμένα: Χειμώνας!





2 comments: