Skip to main content

Μουσική eTwinning

Η πρόκληση αυτού του μήνα -Φεβρουάριος- είναι η γνωριμία με τη μουσική.
Ξεκινήσαμε με την επαφή και γνωριμία με γνωστά μουσικά όργανα. Τα παιδιά άκουγαν ήχους από διάφορα μουσικά όργανα, άλλα περισσότερο και άλλα λιγότερο γνωστά και προσπαθούσαν να τα αναγνωρίσουν.

Είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια παράσταση στο σχολείο και να δούμε από κοντά κάποια μουσικά όργανα, να ακούσουμε τους ήχους τους.


Συνδέσαμε τη μουσική με τα συναισθήματα. Υπάρχουν μουσικά κομμάτια που μας κάνουν να αισθανόμαστε χαρά, λύπη, φόβο ή και έκπληξη.
Ακούσαμε διάφορα κομμάτια και ανάλογα με τη μουσική, τα παιδιά έδειχναν και το προσωπο που αντιστοιχούσε.

Γνωρίσαμε την κυρία Μουσική, τα παιδιά της τις νότες και το σπίτι της το πεντάγραμμο. Κάθε παιδί της κοιμάται σε διαφορετική γραμμή ή διάστημα και έτσι δεν μπερδεύονται μεταξύ τους. Τα παιδιά ζωγράφισαν το σπίτι της κυρίας Μουσικής και έβαλαν τα παιδιά της στη σωστή θέση. Τελικά όλοι έχουν τη θέση τους!
 Τραγουδήσαμε τις νότες και τις παίξαμε στο μεταλόφωνο. Ιδιαίτερα βοηθητικό ήταν το υλικό της ιστοσελίδας elniplex για τη μουσική.



Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε τη δική μας μουσική. Χρησιμοποιήσαμε το λογισμικό fleximusickidscomposer. Το συγκεκριμένο δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να πειραματιστούν επιλέγοντας διάφορα μουσικά όργανα και να συνθέσουν ένα κομμάτι. Έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν μουσικά όργανα, να προσθέσουν και να παρακολουθούν κάθε φορά τις αλλαγές που προκύπτουν. Δυστυχώς όμως δεν είναι δωρεάν οπότε χρησιμοποιώντας τη δοκιμαστική έκδοση δεν μπορούσαμε να αποθηκεύσουμε τα δημιουργήματά τους. Υπάρχει και ένα άλλο πρόγραμμα που είναι ελεύθερο, δεν το δοκιμάσαμε, σας το παραθέτουμε όμως για δοκιμές - fleximusickidscomposer
  Στο τέλος κάναμε  μια μικρή ηχογράφηση της μουσικής που δημιούργησαν τα παιδιά.

Φτιάξαμε και ένα αυτοσχέδιο μουσικό όργανο, τη φλογέρα του Πάνα. Χρησιμοποιήσαμε καλαμάκια χοντρά, σε διάφορα μήκη. Τα κολλήσαμε - από το μεγαλύτερο προς το μικρότερο - με τη βοήθεια ταινίας διπλής όψεως πάνω σε δύο κομμάτια χαρτί κάνσον. 



Στη συνέχεια τα παιδιά κλήθηκαν να κάνουν τους δικούς τους συνδιασμούς, φυσώντας τα καλαμάκια με διαφορετική σειρά. Η αρίθμηση επάνω στα καλαμάκια βοήθησε τα παιδιά να καταγράψουν σε ένα χαρτί τους συνδιασμούς που έκαναν και να έχουν την ευκαιρία να παίξουν και να ξαναπαίξουν το δημιούργημά τους. Στη συνέχεια αντάλλαξαν τα χαρτιά τους με τους συμμαθητές τους και προσπάθησαν να παίξουν τα κομμάτια εκείνων.




Τέλος όλα τα συμμετέχοντα σχολεία φτιάξαμε από ένα δίστιχο, με σκοπό να τα ενώσουμε και να δημιουργήσουμε το τραγούδι του προγράμματος. Αυτή είναι η δική μας σύνθεση, χρησιμοποιήσαμε τη μουσική γνωστού τραγουδιού και για τους στίχους εμπνευστήκαμε από το πρόγραμμμά μας: την Τέχνη!

Μια συνολική παρουσίαση του μήνα της μουσικής. Πατήστε πάνω στην παρακάτω εικόνα.


Comments

  1. Απίθανα πράγματα!!

    ReplyDelete
  2. υπέροχα το δουλέψατε, μπράβο!!!

    ReplyDelete
  3. Πολύ έξυπνη προέκταση αυτή που κάνατε με την φλογέρα του Πάνα!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ευχαριστώ! Ήταν μια δραστηριότητα που άρεσε πολύ στα παιδιά: να προσπαθείς να "διαβάσεις" αυτό που έγραψε ο συμμαθητής σου.

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Σπορά!

Νοέμβριος, ο μήνας του γεωργού κι έτσι και μεις μιλάμε για τη σπορά, τα φυτά και τα δέντρα γενικότερα. Αφορμή και πάλι η όμορφη γλάστρα με τα χρυσάνθεμα που στολίζει την τάξη μας.

Τι χρειάζεται ένα φυτό για να ζήσει;Πως απορροφούν οι ρίζες;Τι θα κάνει χωρίς φως;
Αυτές είναι κάποιες από τις ερωτήσεις που μας προβλημάτισαν. Τα παιδιά δίνουν απαντήσεις.

Κι ένας μικρός που μας είπε ότι ξέρει ένα τραγούδι για έναν σπόρο: το ρίκοκο!


Πόσο μοιάζει ένα φυτό με ένα μωρό; Πολύ, θέλουν και τα δύο φροντίδα για να μεγαλώσουν!



Το φύλλο εργασίας βρήκαμε εδώ.

Εδώ είναι οι εργασίες μας, σχετικές με το τι χρειάζεται το φυτό για να μεγαλώσει: ήλιο-φως, χώμα, νερό, αέρα και φροντίδα.







Κι εδώ φυτεύουμε τις φακές μας!




Γράφουμε τις ετικέτες για τη γωνιά των σπόρων!




Τα βιβλία που ξεφυλλίσαμε!

Ένα φύλλο εργασίας από το blog της Τ.Μάνεση.


Παίξαμε επιδαπέδιο παιχνίδι με θέμα τη σπορά. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και κάθε ομάδα έβαλε ένα πιόνι-παιδί στην αρχή του παιχνιδιού. Στο δάπεδο τοποθετήσαμε χαρτιά λ…

Μόλυνση νερού

Ένα λαϊκό παραμύθι αποτέλεσε έναυσμα για την ενασχόλησή μας με τη μόλυνση του νερού: Ένας φτωχός νέος που θέλει να παντρευτεί μια πριγκίπισσα κι αυτή για να τον δεχτεί, ζητάει ένα φόρεμα που πανομοιότυπό του, να μην υπάρχει στην πλάση. Ένα φόρεμα με τη θάλασσα σ΄ολα της τα χρώματα, μ΄όλους της τους κατοίκους και τα πλεούμενα.  Τα παιδιά το ζωγράφισαν, βάζοντας τη φαντασία τους να δουλέψει, μια και που το παραμύθι μας δεν είχε καθόλου εικόνες.

Στη συνέχεια βλέπουμε και ένα βίντεο από το Cretaquarium. Μπορείτε να το δείτε εδώ και περιηγούμαστε εικονικά στο ενυδρείο- δείτε εδώ.


Τέλειο το φόρεμα της πριγκίπισσας και τα ψάρια σε τι όμορφο περιβάλλον ζουν, αλλά πάντα έτσι είναι στην πραγματικότητα;
 Οι παρακάτω εικόνες έδωσαν τροφή για συζήτηση σχετική με τη  μόλυνση του νερού και των θαλασσών γενικότερα.



Η μόλυνση των θαλασσών και του νερού γενικότερα προκύπτει από την ανθρώπινη δραστηριότητα. Βλέπουμε κάποιους από τους τρόπους με τους οποίους γίνεται και συζητάμε για το πως μπορούμε να τ…

Η τελεία

Μια ταπεινή τελεία μπορεί άραγε να είναι η αρχή που θα τονώσει την αυτοπεποίθηση ενός παιδιού και θα το βοηθήσει πιστέψει στις δυνατότητές του; Αυτό το ελάχιστο και ταπεινό σημάδι μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία, στην αποτύπωση σκέψεων, στην ευχαρίστηση που προκύπτει μέσα από ένα έργο;
 Όλα αυτά "διδάσκει" η "τελεία", το βιβλίο του Πήτερ Ρέινολντς: πως από το μικρό σημάδι που φτιάχνει ένα παιδί στο χαρτί, φτάνει σε καλλιτεχνικές δημιουργίες που το εκφράζουν και το κάνουν να αισθάνεται όμορφα.



Με μια τελεία αφορμή λοιπόν, τα παιδιά ζωγράφισαν και χρησιμοποίησαν για τα έργα τους τέμπερες και λαδοπαστέλ.