Translate

3.3.18

Μουσική eTwinning

Η πρόκληση αυτού του μήνα -Φεβρουάριος- είναι η γνωριμία με τη μουσική.
Ξεκινήσαμε με την επαφή και γνωριμία με γνωστά μουσικά όργανα. Τα παιδιά άκουγαν ήχους από διάφορα μουσικά όργανα, άλλα περισσότερο και άλλα λιγότερο γνωστά και προσπαθούσαν να τα αναγνωρίσουν.

Είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε μια παράσταση στο σχολείο και να δούμε από κοντά κάποια μουσικά όργανα, να ακούσουμε τους ήχους τους.


Συνδέσαμε τη μουσική με τα συναισθήματα. Υπάρχουν μουσικά κομμάτια που μας κάνουν να αισθανόμαστε χαρά, λύπη, φόβο ή και έκπληξη.
Ακούσαμε διάφορα κομμάτια και ανάλογα με τη μουσική, τα παιδιά έδειχναν και το προσωπο που αντιστοιχούσε.

Γνωρίσαμε την κυρία Μουσική, τα παιδιά της τις νότες και το σπίτι της το πεντάγραμμο. Κάθε παιδί της κοιμάται σε διαφορετική γραμμή ή διάστημα και έτσι δεν μπερδεύονται μεταξύ τους. Τα παιδιά ζωγράφισαν το σπίτι της κυρίας Μουσικής και έβαλαν τα παιδιά της στη σωστή θέση. Τελικά όλοι έχουν τη θέση τους!
 Τραγουδήσαμε τις νότες και τις παίξαμε στο μεταλόφωνο. Ιδιαίτερα βοηθητικό ήταν το υλικό της ιστοσελίδας elniplex για τη μουσική.



Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε τη δική μας μουσική. Χρησιμοποιήσαμε το λογισμικό fleximusickidscomposer. Το συγκεκριμένο δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να πειραματιστούν επιλέγοντας διάφορα μουσικά όργανα και να συνθέσουν ένα κομμάτι. Έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν μουσικά όργανα, να προσθέσουν και να παρακολουθούν κάθε φορά τις αλλαγές που προκύπτουν. Δυστυχώς όμως δεν είναι δωρεάν οπότε χρησιμοποιώντας τη δοκιμαστική έκδοση δεν μπορούσαμε να αποθηκεύσουμε τα δημιουργήματά τους. Υπάρχει και ένα άλλο πρόγραμμα που είναι ελεύθερο, δεν το δοκιμάσαμε, σας το παραθέτουμε όμως για δοκιμές - fleximusickidscomposer
  Στο τέλος κάναμε  μια μικρή ηχογράφηση της μουσικής που δημιούργησαν τα παιδιά.

Φτιάξαμε και ένα αυτοσχέδιο μουσικό όργανο, τη φλογέρα του Πάνα. Χρησιμοποιήσαμε καλαμάκια χοντρά, σε διάφορα μήκη. Τα κολλήσαμε - από το μεγαλύτερο προς το μικρότερο - με τη βοήθεια ταινίας διπλής όψεως πάνω σε δύο κομμάτια χαρτί κάνσον. 



Στη συνέχεια τα παιδιά κλήθηκαν να κάνουν τους δικούς τους συνδιασμούς, φυσώντας τα καλαμάκια με διαφορετική σειρά. Η αρίθμηση επάνω στα καλαμάκια βοήθησε τα παιδιά να καταγράψουν σε ένα χαρτί τους συνδιασμούς που έκαναν και να έχουν την ευκαιρία να παίξουν και να ξαναπαίξουν το δημιούργημά τους. Στη συνέχεια αντάλλαξαν τα χαρτιά τους με τους συμμαθητές τους και προσπάθησαν να παίξουν τα κομμάτια εκείνων.




Τέλος όλα τα συμμετέχοντα σχολεία φτιάξαμε από ένα δίστιχο, με σκοπό να τα ενώσουμε και να δημιουργήσουμε το τραγούδι του προγράμματος. Αυτή είναι η δική μας σύνθεση, χρησιμοποιήσαμε τη μουσική γνωστού τραγουδιού και για τους στίχους εμπνευστήκαμε από το πρόγραμμμά μας: την Τέχνη!

Μια συνολική παρουσίαση του μήνα της μουσικής. Πατήστε πάνω στην παρακάτω εικόνα.


6 comments:

  1. Απίθανα πράγματα!!

    ReplyDelete
  2. υπέροχα το δουλέψατε, μπράβο!!!

    ReplyDelete
  3. Πολύ έξυπνη προέκταση αυτή που κάνατε με την φλογέρα του Πάνα!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ευχαριστώ! Ήταν μια δραστηριότητα που άρεσε πολύ στα παιδιά: να προσπαθείς να "διαβάσεις" αυτό που έγραψε ο συμμαθητής σου.

      Delete