Skip to main content

Λήξη έργου Etwinning "Τέχνη, τέχνη είσαι εδώ;"

Με μια κίνηση προσφοράς έκλεισε το έργο που μας συντρόφεψε το μεγαλύτερο μέρος της σχολικής χρονιάς, με τίτλο "Τέχνη, τέχνη είσαι εδώ;"

Το πρόγραμμα με τίτλο "Τέχνη, τέχνη είσαι εδώ;" είχε διάρκεια 8 μήνες και συμμετείχαν σε αυτό 23 νηπιαγωγεία, ολοήμερης απασχόλησης (με ωράριο 12.10- 16.00) και 26 νηπιαγωγοί από την Ελλάδα και την Κύπρο. Στο πρόγραμμα αυτό γνωρίσαμε τις Καλές Τέχνες Αρχιτεκτονική, Γλυπτική, Θέατρο, Ζωγραφική, Μουσική, Ποίηση, Φωτογραφία- Κινηματογράφος, Κάθε μήνας ήταν αφιερωμένος σε μία τέχνη και όλα τα σχολεία μαζί είχαμε μία συνεργατική δράση που αποτυπωνόταν σε ένα συνεργατικό εργαλείο. Σκοπός του προγράμματος αυτού ήταν η βιωματική προσέγγιση της τέχνης, η ανάπτυξη συναισθημάτων ενδιαφέροντος για την τέχνη και η καλλιέργεια ανθρωπιστικής συνείδησης. Σε όλη τη διάρκεια των 8 μηνών υπήρχε συνεχής ανταλλαγή εμπειριών και γνώσεων που ενεργοποιούσε την ομάδα. 

Την πορεία του έργου μας μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ.

Η δική μας προσφορά ήταν στο γειτονικό ίδρυμα αυτιστικών παιδιών "Ελπίδα".




Τι μάθαμε από αυτό το έργο;


Μα φυσικά ότι είμαστε όλοι μας καλλιτέχνες, ότι φτιάχνουμε όμορφα πράγματα και το κυριότερο ότι η τέχνη έχει πολλές μορφές και πολλά πρόσωπα!! Πιστεύουμε στον εαυτό μας, στις δημιουργίες μας και τις παρουσιάζουμε στην τάξη μας αλλά και σε διαδικτυακό περιβάλλον όπου μπορούν να τις δουν και άλλοι μαθητές και έτσι να αντλήσουμε ιδέες και συνεργασίες!


Ευχαριστώ πολύ όλες τις συναδέλφισσες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα αυτό και είχα έτσι την ευκαιρία να τις γνωρίσω μέσα από τη δουλειά τους και τις φοβερές ιδέες που κατέθεσαν!
Αυτό νομίζω ότι είναι η αξία στο εκπαιδευτικό έργο: το μοίρασμα, η ανταλλαγή και η αλληλεπίδραση που προκύπτει και επηρεάζει μαθητές και εκπαιδευτικούς!

Καλό καλοκαίρι σε όλους!!

Comments

Popular posts from this blog

Σπορά!

Νοέμβριος, ο μήνας του γεωργού κι έτσι και μεις μιλάμε για τη σπορά, τα φυτά και τα δέντρα γενικότερα. Αφορμή και πάλι η όμορφη γλάστρα με τα χρυσάνθεμα που στολίζει την τάξη μας.

Τι χρειάζεται ένα φυτό για να ζήσει;Πως απορροφούν οι ρίζες;Τι θα κάνει χωρίς φως;
Αυτές είναι κάποιες από τις ερωτήσεις που μας προβλημάτισαν. Τα παιδιά δίνουν απαντήσεις.

Κι ένας μικρός που μας είπε ότι ξέρει ένα τραγούδι για έναν σπόρο: το ρίκοκο!


Πόσο μοιάζει ένα φυτό με ένα μωρό; Πολύ, θέλουν και τα δύο φροντίδα για να μεγαλώσουν!



Το φύλλο εργασίας βρήκαμε εδώ.

Εδώ είναι οι εργασίες μας, σχετικές με το τι χρειάζεται το φυτό για να μεγαλώσει: ήλιο-φως, χώμα, νερό, αέρα και φροντίδα.







Κι εδώ φυτεύουμε τις φακές μας!




Γράφουμε τις ετικέτες για τη γωνιά των σπόρων!




Τα βιβλία που ξεφυλλίσαμε!

Ένα φύλλο εργασίας από το blog της Τ.Μάνεση.


Παίξαμε επιδαπέδιο παιχνίδι με θέμα τη σπορά. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και κάθε ομάδα έβαλε ένα πιόνι-παιδί στην αρχή του παιχνιδιού. Στο δάπεδο τοποθετήσαμε χαρτιά λ…

Μόλυνση νερού

Ένα λαϊκό παραμύθι αποτέλεσε έναυσμα για την ενασχόλησή μας με τη μόλυνση του νερού: Ένας φτωχός νέος που θέλει να παντρευτεί μια πριγκίπισσα κι αυτή για να τον δεχτεί, ζητάει ένα φόρεμα που πανομοιότυπό του, να μην υπάρχει στην πλάση. Ένα φόρεμα με τη θάλασσα σ΄ολα της τα χρώματα, μ΄όλους της τους κατοίκους και τα πλεούμενα.  Τα παιδιά το ζωγράφισαν, βάζοντας τη φαντασία τους να δουλέψει, μια και που το παραμύθι μας δεν είχε καθόλου εικόνες.

Στη συνέχεια βλέπουμε και ένα βίντεο από το Cretaquarium. Μπορείτε να το δείτε εδώ και περιηγούμαστε εικονικά στο ενυδρείο- δείτε εδώ.


Τέλειο το φόρεμα της πριγκίπισσας και τα ψάρια σε τι όμορφο περιβάλλον ζουν, αλλά πάντα έτσι είναι στην πραγματικότητα;
 Οι παρακάτω εικόνες έδωσαν τροφή για συζήτηση σχετική με τη  μόλυνση του νερού και των θαλασσών γενικότερα.



Η μόλυνση των θαλασσών και του νερού γενικότερα προκύπτει από την ανθρώπινη δραστηριότητα. Βλέπουμε κάποιους από τους τρόπους με τους οποίους γίνεται και συζητάμε για το πως μπορούμε να τ…

Η τελεία

Μια ταπεινή τελεία μπορεί άραγε να είναι η αρχή που θα τονώσει την αυτοπεποίθηση ενός παιδιού και θα το βοηθήσει πιστέψει στις δυνατότητές του; Αυτό το ελάχιστο και ταπεινό σημάδι μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία, στην αποτύπωση σκέψεων, στην ευχαρίστηση που προκύπτει μέσα από ένα έργο;
 Όλα αυτά "διδάσκει" η "τελεία", το βιβλίο του Πήτερ Ρέινολντς: πως από το μικρό σημάδι που φτιάχνει ένα παιδί στο χαρτί, φτάνει σε καλλιτεχνικές δημιουργίες που το εκφράζουν και το κάνουν να αισθάνεται όμορφα.



Με μια τελεία αφορμή λοιπόν, τα παιδιά ζωγράφισαν και χρησιμοποίησαν για τα έργα τους τέμπερες και λαδοπαστέλ.