Skip to main content

Παγκόσμια ημέρα ζώων!

Αγαπημένο θέμα τα ζωάκια για τα παιδιά! Σήμερα βρήκαν την ευκαιρία να μιλήσουν για τα κατοικίδια τους, τον τρόπο που τα φροντίζουν και για τα αγαπημένα τους ζωάκια γενικότερα. Η συζήτηση στράφηκε και στην εκμετάλλευση των ζώων από τον άνθρωπο, στην άνευ λόγω θανάτωση τους και στην αιχμαλωσία.

Κάναμε μία απλή κατασκευή με χαρτοσακούλα μανάβη: ένα σκυλάκι. Είχε επιτυχία γιατί μπορούν να βάλουν μέσα το χεράκι τους και να παίξουν σαν να έχουν μία γαντόκουκλα.
Κόλλησαν μάτια.

Τα έβαψαν.


Έβαψαν μύτη και γλώσσα.

Κι αυτό είναι το σκυλάκι μας.



Παίξαμε ένα παιχνίδι όπου τα παιδιά προσπαθούσαν να αναγνωρίσουν ηχογραφημένες φωνές ζώων. Στην αρχή ήταν εύκολα γιατί άκουγαν ήχους από γνωστά τους ζωάκια, στη συνέχεια δυσκόλεψε καθώς περάσαμε σε ζώα της ζούγκλας και πουλιά. Πολλές φορές κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού μιμήθηκαν κινήσεις και ήχους και τα ίδια.

Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το ντίλι-ντίλι, αγαπημένο τραγούδι που μεγάλωσε γενιές παιδιών


Τα παιδιά προσπάθησαν να βάλουν στη σειρά τις εικονογραφημένες καρτέλες με τις σκηνές του τραγουδιού.




Οι καρτέλες είναι από το blog της Τ.Μάνεση και μπορείτε να τις βρείτε εδώ.

Καλό Σαββατοκύριακο!

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Σπορά!

Νοέμβριος, ο μήνας του γεωργού κι έτσι και μεις μιλάμε για τη σπορά, τα φυτά και τα δέντρα γενικότερα. Αφορμή και πάλι η όμορφη γλάστρα με τα χρυσάνθεμα που στολίζει την τάξη μας.

Τι χρειάζεται ένα φυτό για να ζήσει;Πως απορροφούν οι ρίζες;Τι θα κάνει χωρίς φως;
Αυτές είναι κάποιες από τις ερωτήσεις που μας προβλημάτισαν. Τα παιδιά δίνουν απαντήσεις.

Κι ένας μικρός που μας είπε ότι ξέρει ένα τραγούδι για έναν σπόρο: το ρίκοκο!


Πόσο μοιάζει ένα φυτό με ένα μωρό; Πολύ, θέλουν και τα δύο φροντίδα για να μεγαλώσουν!



Το φύλλο εργασίας βρήκαμε εδώ.

Εδώ είναι οι εργασίες μας, σχετικές με το τι χρειάζεται το φυτό για να μεγαλώσει: ήλιο-φως, χώμα, νερό, αέρα και φροντίδα.







Κι εδώ φυτεύουμε τις φακές μας!




Γράφουμε τις ετικέτες για τη γωνιά των σπόρων!




Τα βιβλία που ξεφυλλίσαμε!

Ένα φύλλο εργασίας από το blog της Τ.Μάνεση.


Παίξαμε επιδαπέδιο παιχνίδι με θέμα τη σπορά. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και κάθε ομάδα έβαλε ένα πιόνι-παιδί στην αρχή του παιχνιδιού. Στο δάπεδο τοποθετήσαμε χαρτιά λ…

Μόλυνση νερού

Ένα λαϊκό παραμύθι αποτέλεσε έναυσμα για την ενασχόλησή μας με τη μόλυνση του νερού: Ένας φτωχός νέος που θέλει να παντρευτεί μια πριγκίπισσα κι αυτή για να τον δεχτεί, ζητάει ένα φόρεμα που πανομοιότυπό του, να μην υπάρχει στην πλάση. Ένα φόρεμα με τη θάλασσα σ΄ολα της τα χρώματα, μ΄όλους της τους κατοίκους και τα πλεούμενα.  Τα παιδιά το ζωγράφισαν, βάζοντας τη φαντασία τους να δουλέψει, μια και που το παραμύθι μας δεν είχε καθόλου εικόνες.

Στη συνέχεια βλέπουμε και ένα βίντεο από το Cretaquarium. Μπορείτε να το δείτε εδώ και περιηγούμαστε εικονικά στο ενυδρείο- δείτε εδώ.


Τέλειο το φόρεμα της πριγκίπισσας και τα ψάρια σε τι όμορφο περιβάλλον ζουν, αλλά πάντα έτσι είναι στην πραγματικότητα;
 Οι παρακάτω εικόνες έδωσαν τροφή για συζήτηση σχετική με τη  μόλυνση του νερού και των θαλασσών γενικότερα.



Η μόλυνση των θαλασσών και του νερού γενικότερα προκύπτει από την ανθρώπινη δραστηριότητα. Βλέπουμε κάποιους από τους τρόπους με τους οποίους γίνεται και συζητάμε για το πως μπορούμε να τ…

Η τελεία

Μια ταπεινή τελεία μπορεί άραγε να είναι η αρχή που θα τονώσει την αυτοπεποίθηση ενός παιδιού και θα το βοηθήσει πιστέψει στις δυνατότητές του; Αυτό το ελάχιστο και ταπεινό σημάδι μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία, στην αποτύπωση σκέψεων, στην ευχαρίστηση που προκύπτει μέσα από ένα έργο;
 Όλα αυτά "διδάσκει" η "τελεία", το βιβλίο του Πήτερ Ρέινολντς: πως από το μικρό σημάδι που φτιάχνει ένα παιδί στο χαρτί, φτάνει σε καλλιτεχνικές δημιουργίες που το εκφράζουν και το κάνουν να αισθάνεται όμορφα.



Με μια τελεία αφορμή λοιπόν, τα παιδιά ζωγράφισαν και χρησιμοποίησαν για τα έργα τους τέμπερες και λαδοπαστέλ.